Pošalji prijatelju

Geotehnička istraživanja i ispitivanja i izrada geotehničke dokumentacije

Saobraćajni institut CIP poseduje neophodnu opremu i stručni kadar da za sve projekte (generalne, idejne i glavne projekte) u okviru prethodnih radova, vrši inženjerskogeološka i geotehnička istraživanja (projektovanje autouteva, puteva, železničkih i tramvajskih pruga, mostova, tunela, stambenih, poslovnih i ostalih objekata i sl.).

Posebno ističemo da su sve pojave nestabilnosti na svim železničkim prugama istraživali stručnjaci Saobraćajnog instituta CIP. Ističemo više desetina klizišta na pruzi Beograd-Bar (najznačajnija i najobimnija su bila istraživanja na železničkoj stanici Prijepolje, zatim klizište "Druglići" na delu pruge između Priboja i Prijepolja, više klizišta na istoj pruzi na deonicama oko Užica i druga. 

Treba istaći i geotehnička istraživanja u cilju sanacija raznovrsnih pojava nestabilnosti u terena. U poslednjih desetak godina istraživanja u tom cilju su bila naročito aktivna u periodu 2006. godine kada je u Srbiji, posle obimnih padavina, došlo do aktiviranja mnogobrojnih klizišta. Izvedena su geotehnička istraživanja na više od dvadesetak lokacija zahvaćenih ovim pojavama. Najpoznatija su: selo Bogdanje kod Trstenika. Novi Pazar, Ljig, više lokacija u selima u okolini Kraljeva i Kruševca, klizište kod Majdanpeka itd.).

Ističemo da je u zadnjih nekoliko godina CIP izvodio geotehnička istraživanja za više značajnih i kapitalnih objekata(od kojih je većina u međuvremenu izgrađena ili je gradnja u toku) kao što su Avalski toranj, Most "Zemun - Borča" sa "Severnom tangentom" , zgradu Ambasade SAD u Beogradu, naselja "Stepa Stepanović", "Dr Ivana Ribara" i "Ovča", osnovne škole na Bežanijskoj kosi i Višnjičkoj banji, pristanište u Kostolcu, novi blok B3 na lokaciji Kostolca B, Gasovod "Južni tok" deonice 6 i 7 i mnoge druge.

 

povratak